۱۳۹۹ خرداد ۶, سه‌شنبه

مروری بر وضعیت فعلی ویزا و سفر آمریکا ماه می ۲۰۲۰ نوشته دکترپویامنصفی وکیل ایرانی در امریکا

🔻 مروری بر وضعیت فعلی ویزا و سفر آمریکا

 ماه می ۲۰۲۰ نوشته دکترپویامنصفی وکیل ایرانی در امریکا

🔹️ ورود اتباع ایران به بسیاری از کشورها در حال حاضر ممنوع است. مرزهای کشورهایی چون #ترکیه، #ارمنستان و #امارات و کشورهای اروپا به روی ایرانیان بسته است. پروازهای خارجی زیادی از فرودگاه تهران انجام نمیشود و اکثر آنها فقط دارندگان اقامت و شهروندی کشورهای مقصد را سوار میکنند. کشورها نسبت به از سرگیری سفرهای بینالمللی به خاطر پراکنده کردن مجدد ویروس بیمناکند. 

🔹️ تا اطلاع ثانوی ورود دارندگان ویزا به آمریکا به جز موارد استثنا تنها در صورتی که ۱۴ روز در یک کشور امن مانده باشند امکانپذیر است.

🔹️ امور روتین ویزا در سفارتخانههای آمریکا در سطح جهان متوقف شده است. هنوز خبری از زمان از سرگیری فعالیت سفارتخانهها منتشر نشده.

🔹️ بسیاری از دانشگاهها کلاسهای خود را به طور آنلاین برگزار خواهند کرد. دانشجوی خارجی که ویزا نگرفته باشد امکان  شرکت در این کلاسها را ندارد.

🔹️ رییس جمهور آمریکا فرمانی صادر کرده که به موجب آن صدور ویزای مهاجرتی به مدت ۶۰ روز متوقف میشود. این مدت احتمالا دست کم تا انتخابات امسال تمدید خواهد شد. 

🔹️ در مرحله جدید فرمان مهاجرتی، ویزاهای کار و مجوز کار دانشجویان ممکن است با محدودیتهایی مواجه شوند، که هنوز نهایی نشده ولی تا چند هفته آینده ممکن است خبر آن منتشر شود.